סודוקו אפור לבן

סודוקו אפור לבן הוא סודוקו רגיל שבו לחלק מהמשבצות יש רקע אפור בהיר, כדי להבדיל אותן מיתר המשבצות בעלות הרקע הלבן. תכלית ההבדלה היא לייעד משבצות מסוימות לחלק מהספרות ולייצור על ידי כך רמז נוסף למציאת הספרות, שיש להציב באותן משבצות. במקום הרקע האפור הבהיר אפשר להשתמש ברקע צבעוני בהיר אחר, צהוב, תכלת, ורוד וכדומה, שיבליט את הכתיב הכהה.

סודוקו אפור לבן זוגי ולא זוגי

בסודוקו אפור לבן זוגי ולא זוגי המשבצות הלבנות נועדו לאכסן ספרות זוגיות והמשבצות הלבנות נועדו לאכסן ספרות לא זוגיות.

סודוקו אפור לבן המבדיל בין קטנים ובין גדולים

בסודוקו אפור לבן המבדיל בין קטנים ובין גדולים המשבצות האפורות נועדו לאכסן את הספרות 1 עד 5 והמשבצות הלבנות מיועדות לאכסן את הספרות 6 עד 9.

סודוקו אפור לבן עם מתחם פנימי

בסודוקו אפור לבן זה , המרכז שלו מתוחם ומחולק למשבצות אפורות ומשבצות לבנות. בתוך המתחם, המשבצות האפורות מיועדות לספרות 1 עד 4 והמשבצות הלבנות מיועדות לספרות 6 עד 9. הספרה 5 מופיעה לעתים על רקע לבן ולעתים על רקע אפור. מחוץ לתיחום פועלים רק כללי הסודוקו הרגיל.

שילובים של סודוקו אפור לבן עם צורות אחרות של סודוקו

אפשר לשלב בין עקרון הפרדת הרקע של המשבצות ובין סוגים אחרים של סודוקו ולהביא לגיוון בצורותיו. כך, למשל, אפשר לשלב בין סודוקו אלכסונים ובין סודוקו אפור לבן זוגי ולא זוגי או קטנים וגדולים.

שילוב נוסף של סודוקו מיוחד עם סודוקו אפור לבן הוא סודוקו ענברי, פיתוח מקורי של אריה ענבר המשלב בין סודוקו השוואתי ובין סודוקו אפור לבן והופיע לראשונה בהוצאת ענבר, בסודוקו מס' 14.

אודות אריה ענבר

המייסד, הבעלים והעורך הראשי של "הוצאת ענבר"
פורסם בקטגוריה תשבצים וחידות, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *